onsdag 20 april 2011

Stella and Rose goes Gaudí!

När jag fick fina papper i gröna och turkos färger från My Minds Eye serie Stella and Rose kände jag att det var lite samma färgskala som jag sett på en del av Gaudís verk i Barcelona och voilá; här kommer en LO om Gaudí and me:



Jag har klippt till mönsterpapperet "Happy" efter ett annat papper jag hade hemma, chalkat det och fäst mina foton (med fotomattor) på det med 3D-kuddar. Under det ena fotot har jag vikt en remsa som jag klippt med en kantstans och lagt som en bård. I butiken finas ganska många knappar i olika nyanser, så det var inte svårt att hitta några i matchande färger att dekorera med. I knapparna sitter dels floss och dels en liten ros. I hörnen har jag gjort några havpärlor med Gloss Gel (färgen heter Emerald Green) och en del rundlar på det mönstrade papperet har jag blingat till med glitterlim.



Övriga dekorationer är: ROSOR! På sidan av det andra fotot har jag satt ett kluster med inte bara minirosor utan även en riktigt stor ros, några platta blommor under, en knapp igen, ett grönt blad och glitterlim. Under samma foto har jag fäst lite organzaband som faktiskt också finns i matchande färger i butiken.





Den enda dekorationen jag tog från de så kallade "egna gömmorna" var en pärlbrad som sitter i en blomma av cirklar på sidan stopp. Bokstäverna har jag stansat ut från svart cardstock i min Cuttlebug och lackat med Crystal Glaze.


Ha en riktigt trevlig helg och hoppas ni hinner

vara ute i naturen och ta fina foton att

scrappa vid senare tilfälle!
Gäst-DT Charlotta









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar